Aktuellt

Nu finns vi både på Facebook och Instagram. För att bli med i gruppen på Facebook behöver du vara medlem men på Instagram är det bara att följa oss - Bröstcancerföreningen Viola. Längst ner på sidan hittar du länkar till våra sociala medier.

Bröstcancerrapporten 2023

Här kan du ladda ner Bröstcancerrapporten 2023

03 april 2024

Informationskampanj om brösthälsa och mammografi

Bröstcancerförbundets Bröstrapport 2023 sätter fokus på det utanförskap som finns inom området tidig upptäckt och mammografi. Vi i vår förening vill hjälpa till att sprida kunskap om den orättvisa som tycks finnas i att kvinnor födda utanför Norden betydligt oftare uteblir från mammografi besök och därmed har en högre dödlighet. Mer info kommer löpande.

28 januari 2024

Projekt unga Violor

Nu ska vi starta upp vårt projekt för unga Violor som har fått bröstcancer tidigt i livet. Vi har fått medel beviljat från förbundet och ska i dagarna planera för ett första möte tillsammans med målgruppen. Vi som driver projektet har själva drabbats före 40-års ålder. Mer information kommer löpande.

Christine Axebrink

23 januari 2024